Trondheim City Card_nettside

Ofte spurte spørsmål

1. Kan jeg kjøpe et kort som varer kun én dag eller kortere enn et døgn?
Minste varighet på kortene er 24 timer. Dersom du ønsker et kort som varer kortere, er det dette alternativet som gjelder, for så å bruke det de timene du ønsker. 

2. Kan man betale med alle typer kort?
Du kan bruke Visa, Mastercard eller American Express.

3. Jeg får ikke til å gjennomføre betalingen, hva gjør jeg?
Sjekk at kortnummer, utløpsdato og cvc-kode er korrekt. 

4. Hvem kontakter jeg hvis jeg trenger hjelp i appen?
Ta kontakt med Visit Trondheim, Turistinformasjonen på post@visittrondheim.no eller 73 80 76 60

5. Kan jeg kjøpe Familiekortet selv om jeg ikke skal ha med barn?
Ja, du velger selv hvor mange personer du kjøper kortet for, og om det er voksne og/eller barn.

6. Må jeg bruke alle fordelene i kortet jeg kjøper?
Nei, du velger selv hvilke fordeler du bruker, og om du bruker kun et utvalg eller alle.

7. Når starter kortet å virke?
Kortet starter å virke når du bruker din første fordel på aktivitet/kafé/museum. Da ser du også når kortet utløper.

8. Kan Trondheim City Card brukes på buss?
Nei, Trondheim City Card kan ikke brukes på kollektivtrafikk. For å kjøpe billett til buss eller trikk, vennligst se www.atb.no eller kjøp billett på billettautomater ved bussholdeplassene i Trondheim sentrum.

9. Hva skal jeg vise frem for å få rabatten på museet/kafeen?
Velg fordelen (“Bruk fordel”) og vis den frem til personalet. Personalet vil bekrefte ved å trykke på “Bekreft bruk”. Du må deretter betale evt. resterende beløp.

10. Jeg kjøpte feil kort, hvordan får jeg endret dette?
Kjøpet kan ikke avbestilles når det har blitt bekreftet. Kjøpet er ikke personlig, men er bundet til den enheten det er kjøpt på.